Projekta nosaukums ir
"Purvu ekosistēmu atjaunošana īpaši aizsargājamās dabas teritorijās".
Projektu īsteno Latvijas valsts meži un Dabas aizsardzības pārvalde.
Šim projektam naudu piešķīrusi Eiropas Savienība un Latvijas valsts.
Projekts beigsies 2029. gadā.
Šajā laikā projekta darbinieki atjaunos purvus
vismaz 1500 hektāru platībā.
Projekts palīdzēs uzlabot Eiropā nozīmīgu purvu stāvokli
un saglabāt purva augu un zvēru daudzveidību.
Ko darīs projektā
Purvus atjaunos un uzturēs ar mežsaimniecības metodēm.
Piemēram, purvos aizraks grāvjus un retinās kokus.
Darbus veiks septiņās īpaši aizsargājamās dabas teritorijās.
Latvijas valsts meži strādās dabas liegumos:
- Raķupes ielejā,
- Kārķu purvā,
- Paņemūnes mežos,
- Palšu purvā,
- Supes purvā.
Dabas aizsardzības pārvalde strādās:
- Ķemeru Nacionālajā parkā,
- Gaujas Nacionālajā parkā.
Galveno uzmanību projekta darbinieki veltīs ūdens aprites regulēšanai.
Pareizs ūdens daudzums ir ļoti būtisks purva augiem un dzīvniekiem.
Laika gaitā ūdens daudzums ir mazinājies, un tas ir jāatjauno.
Tad purvos varēs izdzīvot reti augi un dzīvnieki.
Tāpat purvos uzkrājas siltumnīcefekta gāzes.
Gāzu uzkrāšanās purvos mazina klimata pārmaiņas.
Projekta finansējums
Projekta nosaukums ir
“Purvu ekosistēmu atjaunošana īpaši aizsargājamās dabas teritorijās”.
Projekta numurs ir 6.1.1.7/1/24/I/001.
Projekta kopējais finansējums ir 7 058 824 eiro.
No valsts budžeta projektam piešķirti 1 058 824 eiro.
Sešus miljonus eiro piešķīris Eiropas Taisnīgas pārkārtošanās fonds.
Taisnīgas pārkārtošanās fonds palīdz Eiropas Savienības valstīm
īstenot Eiropas zaļo kursu jeb samazināt cilvēka ietekmi uz dabu.