Šogad Zemgalē negaidīti agri iestājies pavasaris. Sākoties atkusnim, meža autoceļu nestspēja strauji pazeminās, jo ceļa sega ir pārmitra. Lai nodrošinātu kokmateriālu plūsmu, AS “Latvijas valsts meži” šobrīd pastāvīgi pārrauga meža ceļus.
Ūdens līmenis šajā pavasarī Auces upē ir tik augsts, ka pirmo reizi ir pārplūdis Līvbērzes iecirknī esošais autoceļš “Aucītes ceļš”, un ūdens plūst pretēji ierastajam – no blakus esošās Auces upes pa grāvjiem uz mežu.
“Saulainais un siltais laiks radījis zināmus izaicinājumus LVM darbiniekiem un sadarbības partneriem. Pavasaros situācija tiek pastāvīgi uzraudzīta un, pasliktinoties ceļa stāvoklim, tiek pieņemti operatīvi lēmumi – sākot no lokālu vietu remonta, līdz ceļu aizslēgšanai ceļu sistēmā LOG. Ceļi tiek slēgti, lai pa tiem nenotiktu kokmateriālu transportēšana vai tā notiktu tikai pa naktīm, ja nakts stundās gaisa temperatūra nokrītas zem nulles atzīmes. Ja meža autoceļi ir kvalitatīvi – to būvniecībā izmantoti augstvērtīgi būvmateriāli un tiek nodrošināta ūdens atvade – ceļus iespējams izmantot visa gada garumā vai maksimāli samazināt laika posmu, kad tie nav izmantojami,” skaidro LVM Zemgales reģiona vecākais meža infrastruktūras speciālists Gatis Vīksne.
Arī beramo materiālu transportēšana jauno ceļu būvniecībai šobrīd ir ierobežota, jo daudziem valsts un pašvaldības ceļiem ir svara ierobežojumi un smagā tehnika tos nedrīkst izmantot.
Lasīt vairāk: