Valsts austrumu daļā plaši applūdušas palienes un zemākās vietas. Mainīgajos laikapstākļos, atkusnim mijoties ar lietu, uzsnigušais sniegs strauji kusa un marta beigās radīja plūdus arī vairākās AS “Latvijas valsts meži” (LVM) teritorijās, vietām apdraudot arī meža ceļu infrastruktūru. Vairāki ceļa posmi applūduši vai bojāti visos LVM reģionos.
LVM meža infrastruktūras speciālisti, apsekojot meža ceļus, īpašu uzmanību pievērš caurteku stāvoklim un seko, lai caurtekas neaizsprostotos, un netiktu izskaloti un pārrauti meža autoceļi. Meža ceļu bojājumu gadījumos LVM meža infrastruktūras speciālisti ātri reaģē un organizē nepieciešamos remontdarbus.
Ievērojami ceļoties ūdens līmenim Aiviekstes un Pededzes upēs, īpaši plaši LVM Ziemeļlatgales reģionā applūdis Jaunpededzes ceļš Balvu iecirknī, kas uzbūvēts 2020. gadā.
Sarežģīta situācija paaugstinātā ūdens līmeņa dēļ bija izveidojusies arī LVM Ziemeļlatgales reģiona Žīguru iecirknī uz meža autoceļa “Vārupes ceļš”, kur jau pirms sešiem gadiem lielā ūdens apjoma dēļ tika izskalots 50–60 metrus garš ceļa posms.
“Lai arī iepriekšējos gados šo ceļa posmu labojām, lielais ūdens daudzums šī gada marta beigās ceļam nodarīja acīmredzamus bojājumus. Iepriekšējo remontdarbu laikā tika uzlabota ceļa konstrukcija, kas savukārt pasargāja ceļu no lielākiem bojājumiem šogad, tāpēc jāatjauno būs tikai grants segums. Līdzīga situācija Žīguru iecirknī bija izveidojusies uz “Rākovas ceļa”,” stāsta LVM Latgales reģiona meža infrastruktūras vadītājs Māris Matisāns.
LVM Vidzemes reģionā vislielākās bažas radīja ūdens līmeņa celšanās Gaujā un Pededzē. Tā, piemēram, meliorācijas objekta “Dzērbene” galvenā noteka, Dzestrenes upe, ikdienā ir aptuveni 5 metrus plata regulēta ūdenstece un pirms ietekas Gaujā šopavasar tā veido uzpludinājumu apmēram 30 hektāru platībā, kas draud pārskalot valsts autoceļu. Savukārt Pededzes upe Vidzemes reģionā šopavasar ir appludinājusi vairākus meža autoceļus: “Tēvabirži-Pekles”, “Vecais Mezīšu ceļš”, “Jaunais Mezīšu ceļš”, “Ozolu ceļš” un “Pekles atzars”. Pie Austrumu robežas esošo Vorožas upi nākas vērot katrā lielūdens periodā. Šogad Voroža pārskaloja “Bērziņu ceļu”.
“Ūdens plūsma appludinātajos ceļos nebija strauja, līdz ar to lielākie remontdarbi būs nepieciešami pārskalotajā “Bērziņu ceļā”, kur izskalojuma likvidēšanai būs nepieciešami apmēram 40 kubikmetri grunts, 30 kubikmetri smilts un 20 kubikmetri grants. Pārējos ceļos remonti būs mazāki. Saskaitot visus pārējos applūdušos ceļus, remontiem vajadzētu pietikt ar 100 kubikmetriem grants,” skaidro LVM Vidzemes reģiona meža infrastruktūras vadītājs Jānis Upens.
Līdzīgi vairāki ceļi applūduši vai izskaloti arī LVM Zemgales reģionā, piemēram, “Lāču ceļš” un “Ūdru ceļš”. Savukārt LVM Ziemeļkurzemes reģionā sniega kušanas un lielo nokrišņu daudzuma dēļ tika izskalota ceļa klātne un segums “Vilku ceļā”.
Autovadītāji aicināti pa meža autoceļiem pārvietoties uzmanīgi un ziņot par novērotajiem bojājumiem meža infrastruktūras objektos.
Lasīt vairāk: