Šī gada sākumā LVM Dienvidlatgales reģiona Viesītes iecirknī nodots ekspluatācijā 3,73 km garais meža autoceļš “Sermuliņa loks”.
Šī ceļa būvniecībai bija nepieciešams vairāk laika nekā plānots, jo būvprojekta sākotnējais risinājums bija kļūdains - tas nespēja nodrošināt ceļa konstrukcijas noturību tā kūdras klātajā posmā. Pērn maijā būvnieks konstatēja, ka vienā no ceļa posmiem šī iemesla dēļ nav iespējams veidot ceļa konstruktīvos slāņus. Šajā reizē arī atkūdrošana nebija iespējama, jo aprēķinātais nederīgās grunts apjoms, kas būtu jāaizved un derīgā minerālā grunts, kas būtu jāatved tās vietā, bija ļoti liels, un tāpēc radītu ievērojamas papildus izmaksas. Lai meklētu citus risinājumus, tika pieaicināts gan būvprojekta autors, gan LVM Meža infrastruktūras kontroles speciālists Ivars Caune, kā rezultātā būvprojekts tika pārprojektēts, vienlaikus meklējot arī ekonomiski izdevīgāko risinājumu.
“Mēs mainījām sākotnējo risinājumu un izprojektējām divus jaunus ceļa konstrukcijas veidus. Pirmais konstrukcijas veids paredzēja ģeosintētisko materiālu izmantošanu, kur ģeotekstils atdalītu kūdraino zemes klātni no segas pamata, bet ģeokompozīts pastiprinātu ceļa konstrukciju. Ģeokompozītu iebūvēja starp segas pamatu un ceļa segu. Tā uzdevums ir vienmērīgi izkliedēt slodzi pa visu ceļa konstrukciju. Šādu konstrukcijas tipu izmantoja vietā, kur kūdras slānis bija no 1,4 līdz 1,7 metriem dziļš.Otrs konstrukcijas veids bija ģeosintētikas izmantošana kopā ar baļķu klājumu. Šajā gadījumā baļķu klājums kalpoja kā dabīgs kūdras nestspējas pastiprinātājs un nodrošināja to, ka konstrukcijas sēšanās notiks vienmērīgi. Savukārt ģeotekstila uzdevums bija atdalīt segas pamatu no pastiprinātās zemes klātnes, bet ģeokompozīta uzdevums bija pastiprināt ceļa konstrukciju. Šo otro konstrukcijas tipu pielietoja vietā, kur kūdras slānis bija no 1,7 līdz 2,10 metriem dziļš,” skaidro LVM Meža infrastruktūras kontroles speciālists Ivars Caune.
Pateicoties abu konstrukcijas veidu pielietojumam, izdevās nodrošināt, ka meža autoceļš “Sermuliņa loks” tika izbūvēts pilnā apjomā plānotajā vietā.
Būvprojekta autors ir SIA “Polyroad”, būvniecības darbus veica SIA “Ošukalns”, būvuzraugs bija SIA “Būvju profesionālā uzraudzība”, bet atbildīgais meža infrastruktūras speciālists - Raimonds Papsujevičs.
Lasīt vairāk: