Stiprinot noslēgto sadarbības līgumu ar LU Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāti, šonedēļ AS “Latvijas valsts meži” (LVM) speciālisti iesaistījās jauno pedagogu intensīvajās vasaras mācībās, kur prezentēja starpdisciplināru pieeju kompetenču izglītībā par mežu.
LVM Skolu programmu vadītāja Līga Abizāre, kas līdzdarbojusies jaunā izglītības satura projekta “Skola 2030” materiālu izstrādē temata “Pētījums mežā” ietvaros, vadīja topošajiem pedagogiem nodarbības sadarbībā ar LU asoc. prof., Dr. paed. Ievu Margēviču – Grinbergu. Kursu dalībniekiem bija dabā jāizvērtē koku ekonomiskā, sociālā un ekoloģiskā vērtība, jāmēra koksnes krāja, kā arī jāveido parauglaukumi uz koku stumbriem gaisa piesārņojuma noteikšanai.
Pirms doties laukā, dalībnieki iepazinās ar pētījuma norises vietu attālināti, izmantojot LVM GEO karšu slāņus, kur analizēja koku vitalitāti un veģetācijas augstumu. Tāpat arī topošajiem skolotājiem bija jāveido savas vēlamās nākotnes ainavas un jādefinē vērtības, kas palīdzētu sasniegt vēlamo nākotni. “Lai arī skolotāju zīmētās ainavas bija tik dažādas, tomēr visām kopīgais elements bija koki, kurus ikviens vēlējās redzēt arī nākotnē. Tāpēc arī daudz diskutējām par koku nozīmi, veicām konkrētus mērījumus dabā un sadarbojāmies dažādu mācību priekšmetu jomās, lai tuvotos mācību rezultātam – izpratnei par to, kāda ir meža kopšanas ietekme uz meža stāvokli Latvijā”, stāsta Līga Abizāre. Viņa turpina: “Tas ir izaicinājums – pētīt dabu pilsētvides apstākļos, tāpēc ceru, ka topošajiem skolotājiem radās interese, lai turpinātu šo pētījumu kopā ar saviem skolēniem piemērotākā vidē – mežā, kur atrodami jau LVM sagatavoti parauglaukumi un iespējama vēl plašāka pētnieciskā darbība.”
Minētās aktivitātes saistībā ar kopīgo tematu "Pētījums mežā" bija vienas no pirmajām, kuras apguva topošie pedagogi projekta “Mācītspēks” ietvaros. Vairāk informācijas par tematu - www.lvm.lv/petijumsmeza. Jaunā skolotāju izglītības projekta “Mācītspēks” ietvaros pirmo reizi Latvijas skolotāju izglītības vēsturē tiek īstenota darba vidē balstīta pieeja studijām. Vasaras mācības no 20. līdz 31. jūlijam noritēs Jelgavas Tehnikumā, kur intensīvu divu nedēļu apmācību ietvaros un pieredzējušu mācībspēku vadībā topošie skolotāji apgūs nepieciešamās zināšanas un prasmes, lai jau septembrī paralēli studijām uzsāktu darbu skolā.
Video autore - programmas dalībniece Dace Mortukāne
Vasaras mācības ir daļa no 2. līmeņa profesionālās augstākās izglītības studiju programmas “Skolotājs”, kurā savas studiju gaitas uzsāk 100 studenti - projekta dalībnieki. Jaunā skolotāju izglītības projekta “Mācītspēks” dalībnieku atlase notika trīs kārtās, pārbaudot katra kandidāta atbilstību un motivāciju, lai kļūtu par skolotāju. No 612 pieteikumiem, tika atlasīti 100 labākie. Arī skolas izrādījušas lielu interesi par projektu – kopā tika saņemti 204 skolu pieteikumi ar 461 pedagogu vakanci. Jaunā skolotāju izglītības projekta “Mācītspēks” mērķis ir spējīgu un motivētu dažādu jomu profesionāļu piesaiste - atbalsts skolotāja darbam Latvijas skolās. Spēkus apvienojot, projektu īsteno Latvijas Universitāte, Liepājas Universitāte un Daugavpils Universitāte, Izglītības un zinātnes ministrija, kā arī nodibinājums “Iespējamā misija”.
LVM jauniešu izglītošanu praktizē jau vairāk nekā 15 gadus un kopā ar izglītības ekspertiem skolās visā Latvijā realizē mācību programmas dažāda vecuma bērniem – sākot no sākumskolu audzēkņiem līdz pat augstskolu beidzējiem. Ik gadu LVM skolu programmās piedalās vairāk nekā 20 000 dalībnieku. Papildu informācija www.lvm.lv/skolam