04 • 10 • 2024

Pedagogi iepazīst cirsmu plānošanu un mežzinātni

bilde sk

Lai pilnveidotu zināšanas un izpratni par ilgtspējīgu meža apsaimniekošanu, Latvijas Bioloģijas skolotāju asociācijas biedri septembra izskaņā devās pārgājienā dabā kopā ar AS “Latvijas valsts meži” (LVM) ekspertiem, iepazīstot cirsmu plānošanas procesu un īstenotos dabas aizsardzības pasākumus Latvijas valsts mežos. Dienas laikā skolotāji apskatīja ne tikai dažādus parauglaukumus cirsmās, bet arī viesojās mežzinātnes institūtā “Silava”.

silava

Latvijas Bioloģijas asociācijas vadītāja Vēsma Vijupe stāsta par dienas ieguvumiem: “Augstu novērtēju iespēju pārgājiena laikā uzzināt vairāk par organismu savstarpējām attiecībām mežā, biocenozes nomaiņām laika gaitā, pārmaiņām mežā, ko nes līdzi klimata pārmaiņas. Ļoti vēlos iegūtās zināšanas tikpat rimti un viedi nodot tālāk skolēniem.

Septembra pirmo skolas nedēļu sagādātās raizes pamazām atkāpās un palika izcirtumā kopā ar iestādītajām priedītēm. Mežzinātnes institūta ,”Silava" laboratorijās iepazināmies ar pētījumu virzieniem un redzējām, kā zinātniekiem deg acis, runājot par savu darbu. Interesanti un noderīgi bija viss - gan sēklu banka, gan parazītisko sēņu rizomorfas, gan stādu audzēšanas substrātu eksperimenti, gan sarunas par fotosintēzi meristēmu laboratorijā un pārsteidzošās “gadskārtas" lielo plēsēju zobos”.

637bd6c1 d408 474f ae5e 68dfbdb9d2ce

Izzinošo pārgājienu Vecumnieku puses mežos pedagogiem vadīja LVM vecākais plānotājs Kārlis Taukačs, kurš ikdienā mežā veic cirsmu plānošanu. Savukārt, bioloģiskās daudzveidības jautājumus ar skolotājiem pārrunāja LVM vides eksperts Gaidis Grandāns.

Pārgājiens notika, atsaucoties Bioloģijas skolotāju asociācijas aicinājumam sadarboties ar LVM sabiedrības izpratnes veicināšanā par meža ilgtspējīgu apsaimniekošanu. Skolotāji tika aicināti ne vien darboties praktiski, bet arī domāt kritiski. Kopā ar meža nozares speciālistiem skolotāji šķetināja dažādus ar nozari saistītus mītus, iepazina meža nozīmi Latvijas ainavā un ekonomikā, kā arī mēģināja rast atbildi uz jautājumu, kādai jābūt izglītībai par ilgtspējas jautājumiem Latvijā.

Lasīt vairāk: