Lai mazinātu meža mašīnu negatīvo ietekmi uz meža ceļu kvalitāti, vietās, kur kokmateriālu pievešanas ceļš krustojas ar meža ceļu un kur var veidoties iespiedumi un izrāvumi ceļa segumā, AS “Latvijas valsts meži” (LVM) izmanto gumijas paklāju klājumu, kas amortizē tehnikas radīto spiedienu un neļauj kāpurķēdēm iespiesties ceļa segumā un to bojāt.
Izstrādājot cirsmas, kokmateriālu krautuvi ne vienmēr var ierīkot pie meža ceļa tā, lai pievedējtraktoram nevajadzētu šķērsot vai uzbraukt uz ceļa grants seguma. Parasti to ietekmē dažādi ierobežojumi, piemēram, izsargājamas dabas teritorijas statuss, robežas ar privātīpašumiem, stāvi pacēlumi vai ceļa ierakumi.
“Lai nebojātu grants segumu vietā, kur kokmateriālu pievešanas ceļš krustojas ar meža ceļu “Glāznieku ceļš”, Zemgales reģiona Ogres iecirknī šķērsojuma vietā ir uzklāts gumijas paklāju klājums. Pēc darbu beigšanas gumijas paklāji tiks noņemti. Pirms grants segas šķērsojuma vietas tiek veidots arī zaru paklājs, lai samazinātu augsnes daudzumu, kas ar riteņiem tiks uznesta uz ceļa,” skaidro LVM Zemgales reģiona vecākais meža infrastruktūras speciālists Andis Dzērve.
Gumijas paklāju pamatā ir sasmalcinātas un no piemaisījumiem attīrītas auto riepas. Gumijas paklāji ir izmantojamas vairākkārt. Tos pārvadā no viena ceļa šķērsojuma uz citu. Paklājus var izmantot uz ceļiem gan ar grants segumu, gan asfaltu.
Lasīt vairāk: