Šīs ziemas mainīgie laikapstākļi ietekmējuši arī meža autoceļu uzturēšanu. Dažviet AS “Latvijas valsts meži” (LVM) meža infrastruktūras speciālisti uz meža autoceļiem novērojuši pastiprināti izbrauktas risas un bedres, kuras novērstas ar februārim netipiskajiem planēšanas jeb līdzināšanas darbiem, kas veikti, lai satiksme pa meža autoceļiem būtu droša un ērta, nebojājot esošo meža infrastruktūru.
Tā kādā no Kurzemes reģiona LVM meža iecirkņiem pēc kokmateriālu transportēšanas ceļa klātnei bija izveidojušās izteiktas bedres un vietām arī risas. Lai nodrošinātu iespēju turpināt transportēt kokmateriālus, dienu pirms sala iestāšanās tika veikta meža autoceļa planēšana.
“Ceļa uzturēšanas darbu veikšanai īslaicīgi tika apstādināta kokvedēju plūsma, kas atkal tika atjaunota pēc sala iestāšanās. Pakalpojuma sniedzējs operatīvi reaģēja un stundas laikā greideris jau bija objektā un uzsāka darbu,” skaidro LVM Kurzemes reģiona vecākā meža infrastruktūras speciāliste Zane Baltaiskalna.
Attēlā: meža autoceļš Nīcas iecirknī pēc greiderēšanas darbiem
Operatīvi reaģējot un izmantojot īso mirkli starp lietus un sala periodu, uzsākti meža ceļu planēšanas darbi arī Nīcas iecirknī, kur nogreiderēts intensīvi izmantots ceļa posms.
Ceļu planēšanu efektīvi var veikt piemērotos laikapstākļos. Ierasti lielākie planēšanas darbu apjomi tiek veikti pavasarī un rudenī.
Attēlā: planēšanas darbu apjoms 2023. gadā pa mēnešiem, km
Meža autoceļu klātnes planēšana ir šķērsviļņu, bedrīšu, nelielu iesēdumu un citu deformāciju nolīdzināšana ar tam piemērotiem mehānismiem bez papildu materiālu izmantošanas. Savlaicīgi neveicot šos darbus, ceļa segumā izveidojas deformācijas, kuras pakāpeniski pārvēršas par nopietniem defektiem un bojā ceļa konstrukciju.
Lasīt vairāk: