AS “Latvijas valsts meži” (LVM) autoceļi plūst un sazarojas 1,6 miljonos hektāru LVM apsaimniekotajā meža zemē, nodrošinot ne vien iedzīvotāju pārvietošanos un mežsaimniecības procesus, bet dodot arī neatsveramu ieguldījumu meža ugunsdrošības pasākumu īstenošanā. Jaunu meža autoceļu būvniecība notiek arī ziemā, un šobrīd jau sākusies 2022. gada objektu būvdarbu sezona.
“Lai uzsāktu meža autoceļu būvniecību, pirmie būvobjektos veicamie darbi ir augu zemes noņemšana, celmu raušana un zemes klātnes izbūve. Īstas ziemas apstākļos jāņem vērā vairāki nosacījumi. Sala apstākļos jāievēro, ka izraktā grunts uzreiz ir jāiestrādā un jāveltņo. Ja to neizdara un ļauj gruntij sasalt, tad pavasarī atkūstot ceļš sēdīsies,” skaidro LVM meža infrastruktūras plānošanas vadītājs Jānis Buņķis.
Ziemas salam ir arī priekšrocības – tas ir labs laiks, lai objektā piegādātu arī minerālo materiālu, smilti un granti. Ja to izdodas paveikt, tad turpmākā materiāla transportēšana notiek tikai būvobjekta ietvaros un nav vajadzības izmantot ceļus, kas pavasarī bieži ir slēgti vai tiem noteikti masas ierobežojumi.
Aktīvs darbs rit daudzos objektos visā Latvijā. Piemēram, “Priežmalas ceļš” LVM Krāslavas iecirknī būs 0,691 km garš, un būvdarbu pabeigšanas termiņš tam paredzēts nākamā gada jūnijā, savukārt meža autoceļš “Glāzšķūnis-Spītnieki” LVM Jaunjelgavas iecirknī būs 4,264 km garš un to plānots pabeigt līdz nākamā gada oktobrim.
Veicot meža autoceļa “Glāzšķūnis-Spītnieki” būvdarbus, smilts un grants segas izbūvei tiek izmantota speciāla tehnika, kas ir relatīvi viegla un nebojā izbūvēto ceļa klātni.
Lasīt vairāk: