Attēls: www.upm.fi
Somijas mežizstrādes uzņēmums UPM sadarbībā ar Helsinku reģiona transporta institūciju un Somijas Tehniskās pētniecības centrs uzsākuši no koksnes iegūtās dīzeļdegvielas pārbaudi, izmantojot pilsētas autobusus. Iniciatīvas mērķis ir aizstāt fosilo kurināmo ar modernām zema emisijas līmeņa biodegvielām, tādējādi izveidojot videi draudzīgāku sabiedrisko transportu.
“UPM BioVerno” degvielas pārbaudes tiek veiktas, izmantojot četrus identiskus “Volvo Euro” VI klases autobusus ar efektīviem zema emisijas līmeņa dzinējiem. Divos autobusos tiks izmantota atjaunojamā dīzeļdegviela, bet abos pārējos – parastā fosilā dīzeļdegviela. Pētījuma laikā šo autobusu tehnisko stāvokli pārbaudīs Somijas Tehniskās pētniecības centrs un autobusu ražotājs “Volvo”.
“UPM BioVerno” dīzeļdegviela jau iepriekš tikusi pētīta dažādās dzinēju un transportlīdzekļu pārbaudēs, kas veiktas dažādos pētniecības centros, un pašu autoparka pārbaudēs. Līdz šim visi iegūtie rezultāti ir bijuši izcili. Pētījumi apliecina, ka “UPM BioVerno” darbojas kā augstākās kvalitātes dīzeļdegviela un būtiski samazina izplūdes gāzu emisijas, salīdzinot ar tradicionālo fosilā kurināmā dīzeļdegvielu.
Attēls: www.upm.fi
Projekts uzsākts ar mērķi pārbaudīt jauno, no koksnes gatavoto dīzeļdegvielu, nākotnē to aizstājot ar fosilo kurināmo ar modernām zema emisijas līmeņa biodegvielām, tādējādi izveidojot videi draudzīgāku sabiedrisko transportu. Projekts norit sadarbībā ar Helsinku reģiona transporta institūciju (Helsinki Region Transport — HSL) un Somijas Tehniskās pētniecības centru (Valtion teknillinen tutkimuskeskus – VTT).
Helsinku reģiona transporta institūcija (HSL) vēlas panākt, lai līdz 2025. gadam CO2 emisiju līmenis Helsinku reģiona pilsētas satiksmē tiktu samazināts par 90%. To iespējams īstenot, ja līdz 2020. gadam visos dīzeļdegvielas autobusos tiktu izmantota tikai atjaunojamā dīzeļdegviela. Līdzīgi mērķi ir izvirzīti daudzās ES pilsētās.
Lasīt vairāk: